De behandelingen zijn erop gericht om uw zoon of dochter vaardigheden aan te leren die belangrijk zijn in het dagelijks leven.
Bijvoorbeeld: het kunnen vragen om wat hij/zij wil, zindelijkheid of het kunnen omgaan met veranderingen.
De behandeling van uw kind/cliënt focust op gedrag dat waar te nemen is en gedrag dat te meten is.
Bijvoorbeeld: het meten van de tijdsduur dat uw kind/cliënt gefocust aan een taak kan werken of het meten van het aantal keer dat uw kind zelfstandig kan vragen om wat hij/zij wil.
De gedragsverandering van uw kind/cliënt is het gevolg van de methodes van ABA zonder dat dit ook door andere dingen te verklaren is.
Bijvoorbeeld: We meten het gedrag voor, tijdens en na een interventie en kunnen hiermee aantonen dat de (positieve) gedragsverandering te wijten is aan de interventie.
Behandelingen zijn zo helder omschreven dat iedere opgeleide therapeut/trainer ze kan uitvoeren.
De behandeling van uw kind/cliënt is gebaseerd op de officiële ABA-principes met zijn daarbij behorende theorie.
De behandeling van uw kind/cliënt is bewezen effectief en wordt ook per kind continue gemonitord op effectiviteit.
Bijvoorbeeld: Er wordt continu geëvalueerd of wat we doen het gewenste effect heeft voor uw kind/cliënt. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen behoeft dus dezelfde aanpak, ondanks dat deze uit dezelfde theorie komt is het pas effectief als het ook voor uw zoon of dochter effectief is.
De behandeling van uw kind/cliënt is er vanaf het begin op gericht om de gedragsverandering ook in nieuwe omgevingen door te laten werken. Ook wanneer de behandeling gestopt is.
Bijvoorbeeld: Het aanleren van zindelijkheid, communicatie en zelfredzaamheid is niet alleen op de dagbehandeling van belang, maar ook in het dagelijkse leven. Deze vaardigheden leiden tot het openen van veel meer deuren zoals het makkelijker kunnen spelen bij vriendjes/vriendinnetjes wanneer uw kind zindelijk is, zichzelf kunnen redden in nieuwe situaties door beter te kunnen communiceren.